رویدادها آرشیو خبر ها
برتری مطلق یوونتوس در درامدهای حق پخش تلویزیونی

برتری مطلق یوونتوس در درامدهای حق پخش تلویزیونی

با نگاهی به تخصیص پول در قرارداد سوداور جدید تلویزیونی سری آ‌ نشان می دهد که یوونتوس چقدر از رقبایش جلوتر است.

 

آنالیز به وسیله ی مارکو لاریا، از گاتزتا دلااسپورت

 

یوونتوس نه تنها در جدول رده بندی در صدر است، بلکه از یک برتری سالم اقتصادی بر سایر رقابیش سود می برد و این احتمال وجود دارد که غلبه شان برای مدت طولانی تری باقی بماند. با بستن قرارداد جدید تلویزیونی سری آ‌ ، بررسی نمودارهای آماری فزاینده ی درامدهای باشگاه باید برای رییس آندره آ ‌آنیلی و دوستانش، مطالعه ی خوشایندی است، اما برای همکارانش در تیم های دیگر؟ احتمالا نه.

 

اعداد نهایی روز 26 فوریه مورد موافقیت واقع شده است ― و تنها کیه وو و پالرمو برابر سایر اعصای لیگ واقع شده اند. ― و در ماه آوریل به روز خواهد شد، شبیه سازی صورت گرفته از سوی گاتزتا دلااسپورت نشان می دهد که یوونتوس می تواند 103.1 میلیون یورو از حق پخش جدید مذاکره شده ی جدید به جیب بزند.

 

با تحیلی دقیق تر اعداد توافق تلویزیونی سری آ به این واقعیات می رسیم: 1 میلیارد یورو به علاوه ی 169 میلیون یوروی اضافی که شامل کوپا ایتالیا و سوپرکاپ ایتالیا می شود. حق کمیسیونی که به خاطر مشاوره ها و خدمات پرداخت می شود از مجموع کلی حذف خواهد شد. یک 107 میلیون یوروی اضافی به عنوان اعلام همبستگی به تیم های سری ب و پاداش برای کوپا ایتالیا پرداخت می شود. در نهایت 60 میلیون یورو به عنوان پرداختی چتر نجات اختصاص داده خواهد شد که درامد ناخالص کلی مذکور را به 924.3 میلیون یورو افزایش خواهد داد.

 

آنچه بیش از همه در درامد یوونتوس از قرارداد تلویزیونی جالب توجه است، فاصله ی آنها و تیم دوم باشد. شاید اگرچه شگفتی دیگر این است که این تریبون با هر دو تیم مسلان و اینتر تکمیل می شود. روسونری 80. 3 میلیون، در حالیکه رقبای همشهری شان 78. 2 میلیون یورو از این مبلغ را کسب می کنند. با در نظر گرفتن این نکته که هر دوی این دو تیم در سری آ‌ چقدر بد بوده اند این اعداد احتمالا باعث می شود که ابروهای خود را بالا ببرید،اما با توجه به مکانیسم و رسوماتی که در تخصیص پول وجود دارد ، کاملا منطقی است. باید به اینکه تیم ها چگونه در 5 فصل اخیر عمل کرده اند توجه کرد و میلان با اختلاف کمی نسبت به رقیب همشهری اش بهتر بوده است و این را می توان در درامدشان دید و حیاتی تر از آن، این میزان مربوط به میزان هوادارانی است که باشگاه دارد.دلیل دومی هم که باعث شده یوونتوس همه را نیست و نابود کند این است که بانوی پیر یک سهم عظیم 25٪ـی را از بازار در اختیار دارد، چرا که آنها تقریبا حمایت یک سوم جمعیت فوتبال دوست ایتالیا را در پشت سرشان دارند.

علاوه بر این درامد یوونتوس 10 میلیون یورو نسبت به سال گذشته هم بیشتر شده است. وقتی نسبت بین تیم رده اولی یوونتوس و تیم های قعرنشین کارپی و فروزینونه را کنار هم قرار می دهیم ― که هر دو 22 میلیون یورو کسب می کنند. ― نسبت 4.7 به دست می آید، در حالیکه این نسبت در فصل گذشته 4.5 بود این تفاوت نتیجه ی مصالحه ای است که با باشگاه های کوچک شده تا این پرداختی های به اصطلاح چتر نجات را دریافت کنند.

 

ناپولی و رم به ترتیب 69.7 و 72.7 میلیون یورو کسب خواهند کرد و همزمان اتمام فصل در یکی از رتبه های اول تا سوم 9.3 میلیون یورو اضافی در اختیار تیم ها قرار خواهد داد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: